Dystanse Eibach Pro-Spacer 5 mm - Alfa-Romeo 164 (164); 01.87 -> 09.98

S90-1-05-011_29
144.00 PLN
 
Dostępny
+

Zestaw 2 pierścieni dystansowych Eibach. System montażu: 1.
Poszerzenie osi: 10 mm.
Rozstaw śrub: 98x4.
Średnica piasty: 58 mm.

UWAGI: -

Marka:
Eibach
Samochód:
  • Alfa-Romeo
Model:
  • 164

A. Uwagi ogólne (zawieszenia). Jeśli nie opisane inaczej, wartość obniżenia podawana w naszym katalogu w przypadku pojazdów z fabrycznym (seryjnym) zawieszeniem obniżającym będzie mniejsza o wartość obniżenia fabrycznego. Jeśli nie opisane inaczej, produkty z niniejszego katalogu nie są przeznaczone do pojazdów z fabrycznym (seryjnym) zawieszeniem podwyższającym (np. pakiety Offroad, Crossover).

Dobierając produkt należy opierać się na danych w certyfikacie TÜV lub dokumencie ABE.

Proszę przed montażem porównać oznaczenia na otrzymanym produkcie z oznaczeniami zawartymi w TÜV lub dokumencie ABE (dołączane do paczek lub dostępne do pobrania na www.eibach.com)

W przypadku stwierdzenia rozbieżności zestawu nie należy montować - prosimy w takim wypadku o kontakt ze sprzedawcą.

Montaż powinien być przeprowadzany w specjalistycznym warsztacie, posiadającym wykwalifikowanych pracowników oraz odpowiednie narzędzia.

Pozycja montażu (góra-dół) oznaczona jest poprzez nadruk – ułożenie tekstu sugeruje prawidłową pozycję.

Po montażu sprężyn / elementów zawieszenia należy sprawdzić geometrię kół.

Jeśli oryginalne amortyzatory są mocno zużyte, zaleca się założenie nowych - standardowych lub sportowych.

W przypadku sprężyn serii Sportline zalecamy zakup sportowych amortyzatorów, np. Bilstein B8.

Wszystkie dopuszczalne przez producenta kombinacje koło / opona są możliwe do zastosowania po założeniu sprężyn.

W zależności od wersji silnikowej, skrzyni biegów, wyposażenia i tolerancji producenta auta, wartości obniżenia mogą odbiegać o parę mm od wartości wskazanych w niniejszym katalogu. Wartość obniżenia będzie stosunkowo niższa w przypadku seryjnego (fabrycznego) obniżenia.

Zastosowanie naszych produktów odnosi się do seryjnych pojazdów. W przypadku modyfikacji przeprowadzonych w aucie lub wyposażenia dodatkowego (dotyczy to także produktów oryginalnych, oferowanych opcjonalnie przez producenta auta!) takiego jak wzmocniony układ hamulcowy (np. tarcze ceramiczne), mocowanie kół na jeden, centralny otwór, zawieszenie sportowe, instalacja LPG itp. - możliwe jest, że montaż naszych produktów nie będzie możliwy. Wszystkie podane dane odnoszą się do fabrycznych, nowych pojazdów. Punkty pomiaru: linia prosta łącząca środek piasty z dolnym kantem błotnika. Są to wartości przybliżone - mogą się różnić w zależności od pojazdu.

Jeśli seryjne zawieszenie w Państwa aucie posiada elektroniczną regulację siły tłumienia, zastosowanie zawieszenia B12 lub Pro-Street-S oznacza utratę tej funkcji. Wyświetlający się po montażu błąd na komputerze pokładowym można usunąć w autoryzowanym salonie. Jeśli dostępny do Państwa auta zalecamy zastosowanie zestawu Pro-Tronic w celu usunięcia błędu.

7. W salonach DB dostępne są specjalne talerzyki w rozmiarach 8-23mm, które pozwalają na regulację wartości obniżenia.

9. Do opon 205/50/15 i felg 7J x 15 zalecana jest instalacja gazowych amortyzatorów sportowych o identycznej konstrukcji.

10. Pozycja dostępna na terenie Niemiec wyłącznie u wybranych dystrybutorów. W przypadku chęci zakupu prosimy o kontakt.

12. W przypadku seryjnego (fabrycznego) obniżenia montaż nie jest możliwy!

15. Bez wersji z pełnym wyposażeniem

16. Specjalne wyposażenie liczone jest w następującym systemie punktowym:

- klimatyzacja

- automatyczna skrzynia biegów (4 + 5 cyl.)

- automatyczna skrzynia biegów (6 cyl.)

- dodatkowe ogrzewanie

- szyberdach

- ABS

- poduszka powietrzna

- system czyszczenia lamp przednich

- system osłon (ochronny) silnika

- elektroniczna regulacja foteli

JEŚLI WYNIK PRZEKRACZA 4 PKT NALEŻY ZASTOSOWAĆ ZESTAW DEDYKOWANY POD MODELE Z WYPOSAŻENIEM DODATKOWYM ORAZ ZAMONTOWAĆ NASTĘPUJĄCE GUMOWE PODKŁADKI:

- do 7 pkt. (włącznie)

- do 13 pkt. (włącznie)

- do 21 pkt. (włącznie)

- powyżej 21 pkt.

18. Bez systemu samopoziomowania (nivo).

19. Samochody z silnikami 6-cio cylindrowymi wymagają zastosowania sportowych amortyzatorów.

20. Poza modelami z napędem 4x4 (4WD).

21. Bez modeli z elektronicznym systemem regulacji siły tłumienia amortyzatorów.

22. Tylko w połączeniu ze sprężynami marki Eibach lub seryjnym zawieszeniem.

23. Wysokość przedniej i tylnej osi regulowana za pomocą nagwintowanych kolumn.

24. Wysokość przedniej osi regulowana za pomocą nagwintowanej kolumny. Wysokość tylnej osi - za pomocą specjalnego regulatora.

25. W celu zapewnienia dostatecznego miejsca do swobodnej pracy zawieszenia, przy seryjnej kombinacji felga / opona niezbędne może okazać się zamontowanie pierścieni dystansowych.

26. W przypadku obniżenia powyżej 40mm i średnicy wału napędowego większej niż 42mm wymagana może się okazać wymiana seryjnego stabilizatora. Odpowiedni stabilizator znajduje się w ofercie Eibach – nr kat.: E40-85-005-01-10.

28. Tylko do modeli z elektronicznym systemem”drive-balance-control”.

30. Możliwa zmiana wysokości wyłącznie w zakresie określonych w dokumencie TÜV.

31. Dedykowane wyłącznie do pojazdów z zawieszeniem ABC.

32. Z wyłączeniem modeli specjalnych "Sportiv" oraz "Sport" (pojazdy z amortyzatorami Bilstein).

33. Dostępne wyłącznie do wyczerpania zapasów!

34. Do modeli z przednimi obudowami amortyzatorów o średnicy 55mm.

35. Do modeli z przednimi obudowami amortyzatorów o średnicy 50mm.

36. Do modeli z systemem EDC niezbędne są następujące części producenta:

- przód: nr części BMW - 31 331 091 709 + 31 331 116 983 + 31 331 110 196

- tył: nr części BMW - 33 521 091 710 + 33 521 090 282 + 33 521 092 986 + 31 331 137 932 + 33 531 091 031

37. Regulowana wysokość tylko osi przedniej. Z tyłu sportowe sprężyny i amortyzatory.

38. Regulowana wysokość tylko osi przedniej. Z tyłu sportowe amortyzatory.

39. W przypadku modeli wyprodukowanych od 04.2002 mocowanie tłoczyska jest schowane i przykryte zaślepką (gwint tłoczyska nie jest widoczny).

42. Regulator siły hamowania tylnej osi, zależny od ruchu sprężyny, musi być sprawdzony i - ewentualnie - dostosowany zgodnie z instrukcją obsługi.

43. Oryginalne tylne amortyzatory z systemem NIVO, należy wymienić na oryginalne amortyzatory od wersji Limousine (numer kat. MMC: MR 235612) lub amortyzatory marki KONI, typ: 8040-1234 SPORT. Oryginalne, tylne odboje mogą zostać ponownie wykorzystane, pod warunkiem, że nie są zużyte.

44. Oryginalne amortyzatory muszą być wymienione na załączone w zestawie.

45. W niektórych przypadkach konieczne jest zastosowanie dodatkowych części OE (pierwszego wyposażenia). Części te nie znajdują się w zestawie. Proszę zweryfikować na podstawie dokumentacji technicznej (TUV, instrukcja montażu), która dostępna jest do wglądu na stronie Eibach.

46. Bez modeli STOW'N GO.

47. Oryginalne, tylne amortyzatory muszą być wymienione na zwykłe (konwencjonalne).

48. Modele z tylnymi amortyzatorami typu NIVO (oznaczone symbolami 2R lub 4R) muszą być wymienione na zwykłe, oryginalne (o oznaczeniu 1U lub 3U - część 96 80 99 98, nr kat. 48 06 443).

49. Wyłącznie do pojazdów z napędem na 4 koła.

50. Do modeli z przednimi amortyzatorami o średnicy obudowy 51mm.

51. Dostępne na terenie Niemiec wyłącznie poprzez wybrany zakład. W przypadku chęci zakupu prosimy o kontakt z firmą Hansen Styling Parts, Tel.: 04347/706970.

52. Dedykowane wyłącznie do pojazdów z pojedynczymi resorami piórowymi.

53. Dedykowane wyłącznie do pojazdów z podwójnymi resorami piórowymi lub do wersji z pojedynczymi resorami piórowymi z podkładką.

54. Do zastosowania w pojazdach klasy M1G wyłącznie jeśli dźwięk generowany podczas jazdy nie przekracza 74 dB(A). Należy wówczas zmienić klasę auta na M1.

56. W przypadku pojazdów ze zintegrowanymi światłami przeciwmgłowymi oraz światłami do jazdy dziennej należy sprawdzić czy dolna krawędź lamp nie znajduje się bliżej niż 350mm od powierzchni. W takiej sytuacji należy zamontować oświetlenie na wyższym poziomie. Seryjne światła do jazdy dziennej należy zdezaktywować poprzez usunięcie żarówek i odłączenie kabli.

57. Wyłącznie dla pojazdów z seryjnymi felgami 15”.

58. Nie przeznaczone dla wersji "Cross".

59. Wyłącznie dla pojazdów o następującej specyfikacji: oś przednia: stalowa sprężyna, oś tylna: system NIVO.

60. Z wyłączeniem Colt Rallyart produkowanego od 2009.

61. Mocowanie kolumny amortyzatora na śrubę M14 (mocowanie koła na 4 śruby).

62. Mocowanie kolumny amortyzatora na śrubę M16 (mocowanie koła na 5 śrub).

63. Od przypisu nr 14.

64. Proszę sprawdzić numer podwozia: ten zestaw pasuje do wersji w których 10-ta pozycja numeru jest cyfrą (…., 8, 9).

65. Proszę sprawdzić numer podwozia: ten zestaw pasuje do wersji w których 10-ta pozycja numeru jest literą (A, B, ….).

66. Wersja 5-osobowa.

67. Wersja 7-osobowa.

68. Podwyższone obciążenie osi przy ciągnięciu przyczepy (sprawdź w dokumentacji zestawu).

69. W przypadku potrzeby indywidualnego dopuszczenia postępować zgodnie z §19/2 StVZO.

70. W przypadku pojazdów wyposażonych w elektroniczną regulację siły tłumienia system należy zdezaktywować.

71. Bez 1.6 Racing (DS3).

72. Dostępne w Niemczech wyłącznie poprzez firmę Autohaus Haese GmbH , Tel.: 06134-18290, mail: info-mz@autohaus-haese.de, Web: www.autohaus-haese.de.

73. Przedni napęd.

74. Należy zastosować seryjny talerzyk sprężyny.

75. Bez AC (klimatyzacji).

76. Gwint M12.

77. Zewnętrzna średnia przedniej obudowy 45mm.

78. Na skutek zastosowania gazowych amortyzatorów serii B6 / B8 wartość obniżenia może się nieznacznie różnić.

79. Wewnętrzna średnica sprężyny regulowanej 116mm.

80. Wewnętrzna średnica sprężyny regulowanej 106mm.

81. Bez trzeciego rzędu foteli.

82. Rozstaw przednich otworów mocujących: 58mm.

83. Rozstaw przednich otworów mocujących: 75mm.

84. Bez wersji z xenonami (brak na amortyzatora mocowania pod fabryczny czujnik wysokości auta).

85. Gwint M16.

86. Krótki rozstaw osi.

87. Bez wersji z zawieszeniem do trudnych warunków drogowych.

88. Zawieszenie standardowe.

89. Amortyzatory z otworami pod gwint M10.

90. Amortyzatory z otworami pod gwint M14.

91. Do modeli z hamulcami bębnowymi.

92. Do modeli z tarczowymi hamulcami.

93. Wyłącznie dla pojazdów z standardową osią.

94. Wyłącznie dla pojazdów z osią "plus".

95. Wyłącznie dla skręconych obudów amortyzatora.

96. Bez ABS.

97. Bez modelu 1BH (pakiet na złe warunki drogowe).

98. Dedykowane do modeli z regulowanymi sprężynami.

99. Zewnętrzna średnica obudowy amortyzatora przedniego - 47mm.

101. W przypadku zastosowania zawieszenia dezaktywuje się funkcję elektronicznej regulacji siły tłumienia - błąd wyświetlany na komputerze pokładowym można usunąć w autoryzowanym serwisie. Jeśli dostępny do Państwa auta zalecamy zastosowanie zestawu Pro-Tronic w celu usunięcia błędu.

102. Do nadwozi kempingowych.

103. Do numeru nadwozia: 200011 ; do numeru nadwozia: 3B-YE121222.

104. Do numeru nadwozia: 3B-YE121221.

105. Do numeru nadwozia: 3B-YE121222.

106. Do numeru nadwozia: 41999999.

107. Do numeru nadwozia: 48999999.

108. Do numeru nadwozia: 4B-Y-200000.

109. Do numeru nadwozia: 4D-Y-020000.

110. Do numeru nadwozia: 8D-1-030000.

111. Do numeru nadwozia: 8D-1-030001.

112. Do numeru nadwozia: 8D-X-200000.

113. Do numeru nadwozia: 8E-2-400 000.

114. Do numeru nadwozia: 8E-5-400 000.

115. Do numeru nadwozia: 8E-7-400 000.

116. Do numeru nadwozia: A394035.

117. Do numeru nadwozia: YS3ES55CD1.

118. Typ: Avantgarde.

119. Typ: Avantgarde, Elegance.

120. Bez JC Works GP.

121. Bez "iL".

122. Typ: G02.

123. Typ: G02, GT, GTI.

124. Typ: G07, G08.

125. Typ: G07, G08, G09, G11.

126. Typ: G07, G08, G09, G11, GT, GTI.

127. Typ: G29, G30.

128. Typ: M 030.

129. Typ: M 033, bez M30 Turbo.

130. Typ: bez EDC.

131. Od numeru nadwozia: 199008 do 199209.

132. Od numeru nadwozia: 199210 ->

133. Od numeru nadwozia: 3B-YE121222 ->

134. Od numeru nadwozia: 4B-1-000001 ->

135. Od numeru nadwozia: 4B-W-070001 ->

136. Od numeru nadwozia: 4B-W-070001 do 4B-Y-200000.

137. Od numeru nadwozia: 4D-1-000 001 ->

138. Od numeru nadwozia: 51000001 ->

139. Od numeru nadwozia: 8D-1-030000 do 8D-W-006471.

140. Od numeru nadwozia: 8D-1-030001 ->

141. Od numeru nadwozia: 8D-1-030001 -> ;od numeru nadwozia: 200007 ->

142. Od numeru nadwozia: 8D-W-006471 do 8D-1-030000.

143. Od numeru nadwozia: 8D-X-200000 ->

144. Od numeru nadwozia: 8D-X-200001 do 8D-1-030000.

145. Od numeru nadwozia: 8E-2-400001 ->

146. Od numeru nadwozia: 8E-5-400 001 ->

147. Od numeru nadwozia: 8E-7-400 001 ->

148. Od numeru nadwozia: A394035 ->

149. Od numeru nadwozia: A394036 ->

150. Od numeru nadwozia: F054768 ->

151. Od numeru nadwozia: YS3ES55CD2 ->

152. Dedykowane na rynek japoński.

153. Nie przeznaczone do dystrybucji na terenie Chin (Tajwanu).

154. Do zastosowania wyłącznie w połączeniu z częścią Bilstein nr kat.: 50-174546 - w razie zainteresowania prosimy o kontakt.

155. Do zastosowania wyłącznie w połączeniu z częścią Bilstein nr kat.: 31 32 1 139 423 (2x) - dostępne wyłącznie w sieci sprzedaży BMW (ochrona przed kamieniami).

156. Do zastosowania wyłącznie w połączeniu z częścią Bilstein nr kat.: 31 33 1139 436 - dostępne wyłącznie w sieci sprzedaży BMW (ochrona przed kamieniami).

157. Do zastosowania wyłącznie w połączeniu z częścią Bilstein nr kat.: 50-174546 - w razie zainteresowania prosimy o kontakt.

158. Bez CATS.

159. Bez EDC.

160. W przypadku zainteresowania częściami zamiennymi: prosimy odszukać numer części w dokumentacji produktu (sekcja "Berichtigung der Fahrzeugpapiere"). Dokumentacja znajduje się na stronie www.eibach.com > Online Catalog > Product & Approval Search (czerwony przycisk).

161. W przypadku zainteresowania częściami zamiennymi prosimy o kontakt. Prosimy uprzednio przygotować dane auta, numer części i dokument zakupu.

162. Nie przeznaczone dla wersji "Caddy Maxi".

163. Również dla wersji LPG.

164. Do zastosowania wyłącznie w połączeniu z częścią Bilstein nr kat.: 33 50 6 778 572 (2x - dostępne wyłącznie w sieci sprzedaży BMW (ochrona przed kamieniami).

165. Do zastosowania wyłącznie w połączeniu z częścią Bilstein nr kat.: 50-174546 - w razie zainteresowania prosimy o kontakt.

166. Wyprodukowane w Wielkiej Brytanii.

167. Do numeru nadwozia: 7L-9-045000.

168. Wyłącznie do modeli z PASM (elektroniczna regulacja siły tłumienia amortyzatorów).

169. Dostępne na terenie Niemiec wyłącznie poprzez wybrany zakład. W przypadku chęci zakupu prosimy o kontakt z firmą Toyota Deutschland GmbH, Tel: 02234-102-0.

170. Wyłącznie do modeli z cztero- i wielowahaczowym zawieszeniem na osi tylnej.

171. Wyłącznie do modeli z belką na osi tylnej.

172. Wyłącznie do wersji Gran Coupé.

173. Wyłącznie do wersji Coupé.

174. Nie przeznaczone do wersji z kolumną amortyzatora na tylnej osi.

175. Dla pojazdów z elektroniczną regulacją amortyzatorów (seryjną). PRO-TRONIC kasuje błędy wyświetlane na wyświetlaczu po montażu amortyzatorów / zawieszenia gwintowanego (B12 / PSS). Funkcja elektronicznej regulacji amortyzatorów zostaje zdezaktywowana.

176. Dla pojazdów z elektroniczną regulacją amortyzatorów (seryjną). PRO-TRONIC kasuje błędy wyświetlane na wyświetlaczu po montażu zawieszenia gwintowanego (PSS). Funkcja elektronicznej regulacji amortyzatorów zostaje zdezaktywowana. Moduł PRO-TRONIC dołączony jest do zestawu.

177. W przypadku pojazdów z elektroniczną regulacją amortyzatorów (seryjną) należy dodatkowo zastosować zestaw PRO-TRONIC- AM65-20-030-01-22!

178. Dla modeli "Crosstouran".

179. Auta kategorii M1G (terenowe) należy przerejestrować na auta kategorii M1 (auta osobowe).

180. od numeru nadwozia: WAUZZZ8....11201.

181. Dla modeli bez zawieszenia AMG.

182. Dla modeli z zawieszeniem AMG.

183. Nie przeznaczone do modeli "STI".

184. Talerzyk sprężyny musi zostać w niektórych wypadkach wymieniony. W przypadku zestawu E8530-140 talerzyk musi zostać wymieniony na oryginalny talerzyk o nr kat.: 1HO412341. W przypadku zestawu E8547-140 oraz E8550-140 talerzyk musi zostać wymieniony na oryginalny talerzyk o nr kat.: 357412341A.

185. Do numeru nadwozia: KNEJC524875 644 788.

186. Od numeru nadwozia: KNEJC524875 644 789.

187. Od numeru nadwozia: WAUZZZ8....11201.

188. Typ: G01, G02, 0N4.

189. Typ: G01, G02, 0N1.

190. Typ: G03, G04, G05, G06, G07, 0N4.

191. Typ: G03, G04, G05, G06, G07, 0N1.

192. Wyłącznie do modeli bez PASM (elektroniczna regulacja siły tłumienia).

193. Przeznaczone wyłącznie do modeli bez zawieszenia pneumatycznego.

194. Dedykowane do typu: ZFA, nie przeznaczone do modeli 3C3 (USA).

195. Nie przeznaczone do modeli 3C3 (USA).

196. Amortyzator: długość amortyzatora przedniego: 564 mm, długość amortyzatora tylnego: 666 mm.

197. Amortyzator: długość amortyzatora przedniego: 543 mm, długość amortyzatora tylnego: 645 mm.

198. Średnica stabilizatora: 20 mm.

199. Średnica stabilizatora: 21 mm.

200. Typ: 0N9.

201. Typ: 04N.

202. Typ: G46, G57, G10.

203. Dedykowane do modeli z EDC (elektroniczna regulacja siły tłumienia).

204. Typ: G01, G04, 0N1.

205. Typ: G01, G04, 0N4.

206. Typ: G01, 0N1.

207. Typ: G01, 0N4.

208. Typ: G02, 0N1.

209. Typ: G02, 0N4.

210. Produkt wyłącznie na eksport, niedostępny w Niemczech – dostępny wyłącznie bez TÜV!

211. Dedykowane do modeli z wydłużonym rozstawem osi.

212. Nie przeznaczone do wersji "Nürburgring-Edition" (211 KM).

213. Sprężyna zawięta na górze.

214. Od wpisu 13.

215. Do pojazdów bez seryjnego pakietu "Offroadpaket"

216. Tłoczysko z gwintem M12.

217. Tłoczysko z gwintem M14.

218. Dostawy na terenie Niemiec odbywają się poprzez dystrybutora, firmę Vmaxx GmbH & Co. KG , Tel.: 02103-334929, mail: info@vmaxx.de, Web: www.vmaxx.de.

219. Nie przeznaczone do wersji "Trailhawk".

220. Nie przeznaczone do wersji "2.0 R WRC".

221. Przeznaczone dla pojazdów wyposażonych w zawieszenie "Sport-Select". Seryjne mocowanie na tylnej osi należy zastąpić nowym, dołączonym do zestawu oraz zastosować dołączony do zestawu zestaw Pro-Tronic, aby skasować błąd wyskakujący na komputerze pokładowym po zamontowaniu amortyzatora / zawieszenia gwintowanego (B12/PSS) bez elektronicznej regulacji siły tłumienia. Oznacza to utratę funkcji elektronicznej regulacji siły tłumienia.

222. Nie przeznaczone do wersji "RS3".

223. Nie przeznaczone do wersji "OPC".

224. Numer katalogowy = 1 sztuka. Zalecamy wymianę obu sprężyn danej osi (2 sztuk). Aby zweryfikować poprawny dobór sprężyny prosimy wyszukać numer katalogowy na naszej stronie lub w katalogu TecDoc.

225. Nie przeznaczone do wersji "T32" - wersji z kolumnami McPherson mocowanymi na dwie śruby. Wyłącznie do pojazdów z tzw. "strut-clamp".

226. Modele znaczone do numeru: C88.

227. Modele znaczone od numeru: CEW.

228. Dla pojazdów z fabryczną elektroniczną regulacją siły tłumienia amortyzatorów. Moduł kasuje błąd / kontrolkę wyświetlającą się po zamontowaniu amortyzatorów / zawieszenia gwintowanego (B12/PSS) bez elektronicznej regulacji siły tłumienia. Funkcja elektronicznej regulacji siły tłumienia zostaje utracona.

229. Średnica tarczy hamulcowej: 266 mm.

230. Średnica tarczy hamulcowej: 302 mm.

231. Dla wersji benzynowych z manualną skrzynią biegów.

232. Dla wersji benzynowych z automatyczną skrzynią biegów oraz dla wersji z silnikiem Diesla.

233. Tylko w połączeniu z oryginalną częścią BMW nr 31 33 1 139 452 - do nabycia wyłącznie w autoryzowanych salonach BMW.

A. Uwagi ogólne (dystanse) Zastosowanie i zalecenia dla konkretnego auta należy sprawdzić w dokumentacji produktu. Dostępna jest ona do wglądu pod adresem: www.eibach.com.



Ogólne uwagi odnośnie dystansów: Dystanse Eibach powstają w oparciu o seryjne felgi. W przypadku zastosowania zamiennych lub limitowanych felg, w szczególności w przypadku wersji ze szpilkami na stałe przymocowanymi do piasty (mocowanie kół na nakrętki), należy sprawdzić czy felgi spełniają wymagane warunki techniczne. W przypadku modyfikacji przeprowadzonych w aucie lub wyposażenia dodatkowego (dotyczy to także produktów oryginalnych, oferowanych opcjonalnie przez producenta auta!) takiego jak wzmocniony układ hamulcowy, mocowanie kół na jeden, centralny otwór, zawieszenie sportowe, instalacja LPG itp. - możliwe jest, że montaż naszych produktów nie będzie możliwy. Pragniemy poinformować, że im większy rozmiar felg tym bardziej wrażliwie reagować będzie układ kierowniczy po zamontowaniu dystansów (np. poprzez wibracje) w przypadku złego wyważenia kół.
Odbiór techniczny zgodnie z § 21 – w Niemczech i innych europejskich krajach niezbędne jest uzyskanie pozwolenia na montaż dystansów w organizacji TÜV. Jeśli jest to niezbędne w Twoim kraju, prosimy o kontakt z najbliższym zakładem certyfikującym w celu uzyskania informacji na temat wymagań i kosztów.
Dystanse należy montować ręcznie - należy unikać używania narzędzi elektrycznych lub pneumatycznych ponieważ w niektórych wypadkach może to skutkować nieoptymalnym osadzeniem dystansów co może być powodem powstawania nieprzyjemnych wibracji podczas jazdy.
Od marca 2011 stosowanie dystansów poszerzających Pro-Spacer w połączeniu z felgami stalowymi jest zabronione chyba, że inaczej stanowi homologacja.
Należy usunąć wszelkie elementy centrujące i montażowe z powierzchni piasty (śruby mocujące, zaciski lub pierścienie z tarczy hamulcowej lub bębna).



S1. Stosując 15mm pierścienie dystansowe, felgi muszą posiadać co najmniej 14mm wycięcia, aby pomieścić "łby" śrub (dla dystansów 20mm, wycięcia muszą mieć przynajmniej 9mm a dla dystansów 25mm - 4 mm). Jeśli obręcze nie spełniają powyższych warunków, należy zastosować śruby z krótszymi "łbami" (system 5, 6). Inaczej montaż jest niemożliwy.



S2. Z wyłączeniem modelu R5 (Tdi) – z powodu rozstawu śrub 5/120



S3. Wyłącznie na przednią oś.



S4. Dedykowane dla (opcjonalnych) felg bez wycięć na „łby” śrub.



S5. Do zastosowanie wyłącznie w pojazdach z kołnierzem centrującym o wysokości max. 17,5mm.



S6. Wyłącznie na tylną oś.



S7. Do zastosowania wyłącznie z felgami o wewnętrznym frezie 3,5x45°!



S8. Uwaga, w przypadku niektórych modeli S4 do zastosowania wyłącznie na tylnej osi!



S9. Aby założyć pierścienie dystansowe, felgi muszą posiadać odpowiednie wycięcia, aby pomieścić "łby" śrub (np. długość szpilki - 25mm, grubość dystansu - 10mm, pozostaje - 10mm, które musi schować się w wycięciu w feldze (min. 11mm). Dodatkowo takie wycięcie musi mieć wymiar min. 22x22mm, aby schować nakrętkę. UWAGA: montując dystanse 15mm należy zachować minimum 5mm wycięcia ponieważ nakrętki będą wystawać ponad powierzchnię!



S10. Do samochodów z kołnierzem centrującym o wysokości max. 12,5mm.



S11. Centrowanie koła tylko na szpilkach/śrubach. Konieczne jest wyważenie kół założonych na samochodzie!!!



S12. W pojazdach ze znacznie skorodowaną/zużytą piastą koła, nie zawsze można wycentrować dystans.



S13. Dla niektórych modeli do zastosowania tylko na przedniej osi. Z tyłu kołnierz centrujący może być za długi. Do zastosowania wyłącznie do wysokości pierścienia centrującego nie przekraczającej 16mm! Od numeru produkcji 161225 -> dedykowane również do tylnej osi w VW UP!, ponieważ zmieniono wysokość pierścienia centrującego na 17mm! Zwrócić uwagę na wytłoczenia na dystansach!



S14. W niektórych modelach do zastosowania wyłącznie na tylnej osi ponieważ pierścień centrujący na przedniej osi jest za długi.



S15. Stosując system 3 lub 7 (50mm) oryginalne śruby mogą być za długie i muszą być wymienione na krótsze.



S16. Mazda / Nissan / Subaru / Hyundai stosują różne szpilki, zależnie od modelu, rocznika, osi itp. Przed zamówieniem należy dokładnie zmierzyć średnicę trzpienia. W naszych zestawach zamieszczamy szpilki z trzpieniem 14,9mm (14,3mm dla SUBARU). Inne szpilki muszą być wskazane przy zamówieniu.



S17. Do samochodów z kołnierzem centrującym o wysokości max. 16mm.



S19. Dla pojazdów z przesuwanymi drzwiami należy sprawdzić, czy dystanse o średnicy 25-30mm mogą być zastosowane.



S20. Nie do modeli z lekkim zawieszeniem (Typ 6E, Lupo 3L Tdi, Lupo FSI).



S21. Promień skrętu zostanie prawdopodobnie ograniczony.



S22. Montaż pierścieni dystansowych z kołami 18" dozwolony jedynie dla kół certyfikowanych przez TUV na pierwsze wyposażenie.



S23. Niedozwolone dla kół stalowych!



S24. Nowsze modele mogą posiadać otwór centralny na piastę większy niż 54,1mm. W takim przypadku dystanse nie mogą być założone.



S25. Nie można stosować w niektórych wersjach TURBO, ze względu na inny kołnierz centrujący.



S26. Dla niektórych modeli tylko na oś przednią. Do samochodów z kołnierzem centrującym (wraz z nakładką) o wysokości max. 10mm.



S27. Centrowanie koła tylko na szpilkach/śrubach. Konieczne jest wyważenie kół założonych na samochodzie!!!



S28. Stosując system 3 lub 7, zastąpić śruby oryginalne, krótszymi. Dla kół oryginalnych stosować S4-7-14-50-28-19. Dla innych należy sprawdzić czy nie zajdzie konieczność zamówienia innych śrub.



S29. Konieczna jest wymiana wewnętrznej części nadkola.



S30. Niezbędny jest demontaż wahacza w celu wymiany śrub!



S32. Wymiana szpilek nie jest konieczna przy zastosowaniu poszerzenia 5 / 7mm.



S33. Oryginalne szpilki muszą być wymienione na dłuższe (w zestawie).



S34. Stosując system 3 lub 7, zastąpić śruby oryginalne, krótszymi. Dla kół oryginalnych stosować S1-1-14-50-30-17 (w zestawie). Dla innych należy sprawdzić czy nie zajdzie konieczność zamówienia innych śrub



S35. Stosując system 3 lub 7, zastąpić śruby oryginalne, krótszymi. Dla kół oryginalnych stosować S4-1-14-50-28-19 (w zestawie). Dla innych należy sprawdzić czy nie zajdzie konieczność zamówienia innych śrub



S37. Koła muszą mieć specjalne wycięcia, aby zmieściły się oryginalne śruby. Jeśli takich wycięć nie ma, śruby należy wymienić.



S38. Do samochodów z kołnierzem centrującym o wysokości max. 18mm.



S39. Nie do standardowych kół w modelach produkowanych od 2005 (pokryte chromem).



S40. Tylko do modeli z piastą składającą się z 3 odrębnych pierścieni.



S41. Nie stosować do modeli z kołami wersji amerykańskiej - nie mają niezbędnych wycięć!



S42. Z wyłączeniem modelu "Sport" - ten model posiada szpilki wbijane.



S43. Dla modeli produkowanych pomiędzy 20-05-2002 i 25-03-2004 należy domówić 10 szt. S3-0-12-50-52-143 w przypadku montażu na przednią oś.



S44. Dla modeli produkowanych pomiędzy 20-05-2002 i 25-03-2004 należy domówić 10 szt. S3-0-12-50-62-143 w przypadku montażu na przednią oś.



S45. Mercedes stosuje śruby o różnych wysokościach "łbów". Należy sprawdzić, czy nie wystaje więcej niż 20mm (po włożeniu w otwór mocujący koła). Jeśli wystaje, należy wymienić śruby lub zastosować system 2 – S90-2-20-007.



S46. Zestaw zawiera dodatkowe śruby mocujące koło. Oryginalne śruby są zbyt długie.



S47. Oryginale śruby muszą być wymienione na krótsze, lub obcięte.



S48. Również na przednią oś dla modeli produkowanych od 24 tygodnia 2006 (oznaczenie 24E06 i następujące - zwrócić uwagę na wytłoczenia na dystansach!).



S49. Zastosowanie systemu 2 (S90-2-…) wymaga sprawdzenia długości oryginalnych śrub - oryginalne śruby mogą być bowiem różne.



S50. Również na przednią oś dla modeli produkowanych od 14 tygodnia 2006 (oznaczenie 14E06 i następujące - zwrócić uwagę na wytłoczenia na dystansach!).



S51. Również na przednią oś dla modeli produkowanych od 21 tygodnia 2006 (oznaczenie 21E06 i następujące - zwrócić uwagę na wytłoczenia na dystansach!)



S52. Również na przednią oś dla modeli produkowanych od 35 tygodnia 2006 (oznaczenie 35E06 i następujące - zwrócić uwagę na wytłoczenia na dystansach!).



S53. Nie przeznaczone do modeli AMG!



S54. Dla niektórych modeli tylko na oś przednią. Do samochodów z kołnierzem centrującym o wysokości max. 13,5mm.



S55. Tylko do modeli z zawieszeniem pneumatycznym na tylnej osi.



S56. Tylko do samochodów produkowanych od 28 tygodnia 2007 (zwrócić uwagę na wytłoczenia na dystansach!). W przypadku starszych modeli montaż jest niemożliwy z oryginalnymi felgami!



S57. Producent pojazdu stosuje śruby różnej długości. Dlatego należy każdorazowo sprawdzić długość śrub przed zamówieniem dystansów. Proszę skorzystać z naszej checklisty.



S58. Citroen i Peugeot stosują na pierwsze wyposażenie różne koła z różnymi śrubami. Dlatego niezbędne jest sprawdzenie rodzaju śrub, nawet w przypadku kół OEM.



S59. Bez wersji 2,0 l Turbo.



S60. Z uwagi na różne średnice pierścieni centrujących wycentrowanie dystansów możliwe jest wyłącznie na szpilkach / śrubach.



S62. Niezbędne prace blacharskie w obrębie wnętrza błotnika!



S63. Od numeru serii 123634 (produkcja marzec 2008 - zwrócić uwagę na wytłoczenia na dystansach!) do zastosowania również na tylną oś!



S64. W przypadku gdy maksymalne obciążenie tylnego koła przekroczy 800kg (1600kg na oś) należy odciążyć oś tylną!



S66. Nie przeznaczone dla pojazdów z wystającymi główkami śrub ponieważ nie należy ich demontować!



S67. W przypadku zastosowania dystansów 20mm System 7 należy uprzednio sprawdzić czy śruba wystaje o mniej niż 20mm. W takim przypadku należy wymienić śruby na odpowiednie, krótsze (prosimy postępować zgodnie z instrukcją montażu!).



S68. Zmiana systemu! Dystanse System 3 (91-3...) będą sukcesywnie zastępowane dystansami System 7 (91-7...)! W przypadku, gdy System 3 będzie niedostępne dostarczone zostaną automatycznie dystanse System 7. UWAGA! Rachunek zostanie wystawiony według ceny dla System 7!



S70. Bez modelu 390X – numer zezwolenia EG: e1*2001/116*0344*… w krajach w których jest ono wymagane.



S71. Modele wyprodukowane od tygodnia 33-2010 (oznaczenia 146417 i dalsze - zwrócić uwagę na wytłoczenia na dystansach) do zastosowania również na przedniej osi!



S72. Wyłącznie dla pojazdów z zawieszeniem pneumatycznym oraz NIVO.



S73. Do zastosowania wyłącznie gdy zewnętrzna średnica dystansu jest większa niż 165mm. - od numeru produkcji 161220 -> (zwrócić uwagę na wytłoczenia na dystansach!)



S74. Od numeru partii 170033 (produkcja od listopada 2012- zwrócić uwagę na oznaczenia znajdujące się na dystansach!) dedykowane także na tylną oś jeśli kapsel ochronny piasty przemieścimy na otwór centrujący dystansu.



S75. Od numeru partii 172158 (produkcja od lutego 2013- zwrócić uwagę na oznaczenia znajdujące się na dystansach!) dedykowane także na tylną oś jeśli kapsel ochronny piasty przemieścimy na otwór centrujący dystansu.



S76. Jeśli jest to niezbędne należy usunąć kapsel ochronny piasty.



S77. Kapsel ochronny piasty należy zdjąć i nałożyć na dystans.



S78. Kołnierz centrujący na piaście zostaje wydłużony za pomocą pierścieni centrujących zawartych w zestawie. Kapsel ochronny piasty należy zdjąć i nałożyć na pierścień centrujący.



S79. Prosimy zwrócić uwagę na maksymalne, dopuszczalne obciążenia kół / osi w dokumentacji.



S80. Od numeru partii 212294 (zwrócić uwagę na oznaczenia znajdujące się na dystansach!) dedykowane także do modeli produkowanych od 2015r.

  • Przy zamówieniach o wartości powyżej 100 zł przesyłka kurierska DPD jest gratis.
  • Przy zamówieniach o wartości poniżej 100 zł koszt przesyłki kurierskiej DPD wynosi 10 zł.

W naszym sklepie możesz zwrócić zakupiony towar bez podania przyczyny w ciągu 14 dni.