Dystanse Eibach Pro-Spacer - uwagi, systemy montażu
A. Uwagi ogólne (dystanse). Zastosowanie i zalecenia dla konkretnego auta należy sprawdzić w dokumentacji produktu. Dostępna jest ona do wglądu pod adresem: www.eibach.com.
Ogólne uwagi odnośnie dystansów. Dystanse Eibach powstają w oparciu o seryjne felgi. W przypadku zastosowania zamiennych lub limitowanych felg, w szczególności w przypadku wersji ze szpilkami na stałe przymocowanymi do piasty (mocowanie kół na nakrętki), należy sprawdzić czy felgi spełniają wymagane warunki techniczne. W przypadku modyfikacji przeprowadzonych w aucie lub wyposażenia dodatkowego (dotyczy to także produktów oryginalnych, oferowanych opcjonalnie przez producenta auta!) takiego jak wzmocniony układ hamulcowy, mocowanie kół na jeden, centralny otwór, zawieszenie sportowe, instalacja LPG itp. - możliwe jest, że montaż naszych produktów nie będzie możliwy. Pragniemy poinformować, że im większy rozmiar felg tym bardziej wrażliwie reagować będzie układ kierowniczy po zamontowaniu dystansów (np. poprzez wibracje) w przypadku złego wyważenia kół. Odbiór techniczny zgodnie z § 21 – w Niemczech i innych europejskich krajach niezbędne jest uzyskanie pozwolenia na montaż dystansów w organizacji TÜV. Jeśli jest to niezbędne w Twoim kraju, prosimy o kontakt z najbliższym zakładem certyfikującym w celu uzyskania informacji na temat wymagań i kosztów.
Dystanse należy montować ręcznie - należy unikać używania narzędzi elektrycznych lub pneumatycznych ponieważ w niektórych wypadkach może to skutkować nieoptymalnym osadzeniem dystansów co może być powodem powstawania nieprzyjemnych wibracji podczas jazdy.
Od marca 2011 stosowanie dystansów poszerzających Pro-Spacer w połączeniu z felgami stalowymi jest zabronione chyba, że inaczej stanowi homologacja.
Należy usunąć wszelkie elementy centrujące i montażowe z powierzchni piasty (śruby mocujące, zaciski lub pierścienie z tarczy hamulcowej lub bębna).
S1. Stosując 15mm pierścienie dystansowe, felgi muszą posiadać co najmniej 14mm wycięcia, aby pomieścić "łby" śrub (dla dystansów 20mm, wycięcia muszą mieć przynajmniej 9mm a dla dystansów 25mm - 4 mm). Jeśli obręcze nie spełniają powyższych warunków, należy zastosować śruby z krótszymi "łbami" (system 5, 6). Inaczej montaż jest niemożliwy.
S2. Z wyłączeniem modelu R5 (Tdi) – z powodu rozstawu śrub 5/120
S3. Wyłącznie na przednią oś.
S4. Dedykowane dla (opcjonalnych) felg bez wycięć na „łby” śrub.
S5. Do zastosowanie wyłącznie w pojazdach z kołnierzem centrującym o wysokości max. 17,5mm.
S6. Wyłącznie na tylną oś.
S7. Do zastosowania wyłącznie z felgami o wewnętrznym frezie 3,5x45°!
S8. Uwaga, w przypadku niektórych modeli S4 do zastosowania wyłącznie na tylnej osi!
S9. Aby założyć pierścienie dystansowe, felgi muszą posiadać odpowiednie wycięcia, aby pomieścić "łby" śrub (np. długość szpilki - 25mm, grubość dystansu - 10mm, pozostaje - 10mm, które musi schować się w wycięciu w feldze (min. 11mm). Dodatkowo takie wycięcie musi mieć wymiar min. 22x22mm, aby schować nakrętkę. UWAGA: montując dystanse 15mm należy zachować minimum 5mm wycięcia ponieważ nakrętki będą wystawać ponad powierzchnię!
S10. Do samochodów z kołnierzem centrującym o wysokości max. 12,5mm.
S11. Centrowanie koła tylko na szpilkach/śrubach. Konieczne jest wyważenie kół założonych na samochodzie!!!
S12. W pojazdach ze znacznie skorodowaną/zużytą piastą koła, nie zawsze można wycentrować dystans.
S13. Dla niektórych modeli do zastosowania tylko na przedniej osi. Z tyłu kołnierz centrujący może być za długi. Do zastosowania wyłącznie do wysokości pierścienia centrującego nie przekraczającej 16mm! Od numeru produkcji 161225 -> dedykowane również do tylnej osi w VW UP!, ponieważ zmieniono wysokość pierścienia centrującego na 17mm! Zwrócić uwagę na wytłoczenia na dystansach!
S14. W niektórych modelach do zastosowania wyłącznie na tylnej osi ponieważ pierścień centrujący na przedniej osi jest za długi.
S15. Stosując system 3 lub 7 (50mm) oryginalne śruby mogą być za długie i muszą być wymienione na krótsze.
S16. Mazda / Nissan / Subaru / Hyundai stosują różne szpilki, zależnie od modelu, rocznika, osi itp. Przed zamówieniem należy dokładnie zmierzyć średnicę trzpienia. W naszych zestawach zamieszczamy szpilki z trzpieniem 14,9mm (14,3mm dla SUBARU). Inne szpilki muszą być wskazane przy zamówieniu.
S17. Do samochodów z kołnierzem centrującym o wysokości max. 16mm.
S19. Dla pojazdów z przesuwanymi drzwiami należy sprawdzić, czy dystanse o średnicy 25-30mm mogą być zastosowane.
S20. Nie do modeli z lekkim zawieszeniem (Typ 6E, Lupo 3L Tdi, Lupo FSI).
S21. Promień skrętu zostanie prawdopodobnie ograniczony.
S22. Montaż pierścieni dystansowych z kołami 18" dozwolony jedynie dla kół certyfikowanych przez TUV na pierwsze wyposażenie.
S23. Niedozwolone dla kół stalowych!
S24. Nowsze modele mogą posiadać otwór centralny na piastę większy niż 54,1mm. W takim przypadku dystanse nie mogą być założone.
S25. Nie można stosować w niektórych wersjach TURBO, ze względu na inny kołnierz centrujący.
S26. Dla niektórych modeli tylko na oś przednią. Do samochodów z kołnierzem centrującym (wraz z nakładką) o wysokości max. 10mm.
S27. Centrowanie koła tylko na szpilkach/śrubach. Konieczne jest wyważenie kół założonych na samochodzie!!!
S28. Stosując system 3 lub 7, zastąpić śruby oryginalne, krótszymi. Dla kół oryginalnych stosować S4-7-14-50-28-19. Dla innych należy sprawdzić czy nie zajdzie konieczność zamówienia innych śrub.
S29. Konieczna jest wymiana wewnętrznej części nadkola.
S30. Niezbędny jest demontaż wahacza w celu wymiany śrub!
S32. Wymiana szpilek nie jest konieczna przy zastosowaniu poszerzenia 5 / 7mm.
S33. Oryginalne szpilki muszą być wymienione na dłuższe (w zestawie).
S34. Stosując system 3 lub 7, zastąpić śruby oryginalne, krótszymi. Dla kół oryginalnych stosować S1-1-14-50-30-17 (w zestawie). Dla innych należy sprawdzić czy nie zajdzie konieczność zamówienia innych śrub
S35. Stosując system 3 lub 7, zastąpić śruby oryginalne, krótszymi. Dla kół oryginalnych stosować S4-1-14-50-28-19 (w zestawie). Dla innych należy sprawdzić czy nie zajdzie konieczność zamówienia innych śrub
S37. Koła muszą mieć specjalne wycięcia, aby zmieściły się oryginalne śruby. Jeśli takich wycięć nie ma, śruby należy wymienić.
S38. Do samochodów z kołnierzem centrującym o wysokości max. 18mm.
S39. Nie do standardowych kół w modelach produkowanych od 2005 (pokryte chromem).
S40. Tylko do modeli z piastą składającą się z 3 odrębnych pierścieni.
S41. Nie stosować do modeli z kołami wersji amerykańskiej - nie mają niezbędnych wycięć!
S42. Z wyłączeniem modelu "Sport" - ten model posiada szpilki wbijane.
S43. Dla modeli produkowanych pomiędzy 20-05-2002 i 25-03-2004 należy domówić 10 szt. S3-0-12-50-52-143 w przypadku montażu na przednią oś.
S44. Dla modeli produkowanych pomiędzy 20-05-2002 i 25-03-2004 należy domówić 10 szt. S3-0-12-50-62-143 w przypadku montażu na przednią oś.
S45. Mercedes stosuje śruby o różnych wysokościach "łbów". Należy sprawdzić, czy nie wystaje więcej niż 20mm (po włożeniu w otwór mocujący koła). Jeśli wystaje, należy wymienić śruby lub zastosować system 2 – S90-2-20-007.
S46. Zestaw zawiera dodatkowe śruby mocujące koło. Oryginalne śruby są zbyt długie.
S47. Oryginale śruby muszą być wymienione na krótsze, lub obcięte.
S48. Również na przednią oś dla modeli produkowanych od 24 tygodnia 2006 (oznaczenie 24E06 i następujące - zwrócić uwagę na wytłoczenia na dystansach!).
S49. Zastosowanie systemu 2 (S90-2-…) wymaga sprawdzenia długości oryginalnych śrub - oryginalne śruby mogą być bowiem różne.
S50. Również na przednią oś dla modeli produkowanych od 14 tygodnia 2006 (oznaczenie 14E06 i następujące - zwrócić uwagę na wytłoczenia na dystansach!).
S51. Również na przednią oś dla modeli produkowanych od 21 tygodnia 2006 (oznaczenie 21E06 i następujące - zwrócić uwagę na wytłoczenia na dystansach!)
S52. Również na przednią oś dla modeli produkowanych od 35 tygodnia 2006 (oznaczenie 35E06 i następujące - zwrócić uwagę na wytłoczenia na dystansach!).
S53. Nie przeznaczone do modeli AMG!
S54. Dla niektórych modeli tylko na oś przednią. Do samochodów z kołnierzem centrującym o wysokości max. 13,5mm.
S55. Tylko do modeli z zawieszeniem pneumatycznym na tylnej osi.
S56. Tylko do samochodów produkowanych od 28 tygodnia 2007 (zwrócić uwagę na wytłoczenia na dystansach!). W przypadku starszych modeli montaż jest niemożliwy z oryginalnymi felgami!
S57. Producent pojazdu stosuje śruby różnej długości. Dlatego należy każdorazowo sprawdzić długość śrub przed zamówieniem dystansów. Proszę skorzystać z naszej checklisty.
S58. Citroen i Peugeot stosują na pierwsze wyposażenie różne koła z różnymi śrubami. Dlatego niezbędne jest sprawdzenie rodzaju śrub, nawet w przypadku kół OEM.
S59. Bez wersji 2,0 l Turbo.
S60. Z uwagi na różne średnice pierścieni centrujących wycentrowanie dystansów możliwe jest wyłącznie na szpilkach / śrubach.
S62. Niezbędne prace blacharskie w obrębie wnętrza błotnika!
S63. Od numeru serii 123634 (produkcja marzec 2008 - zwrócić uwagę na wytłoczenia na dystansach!) do zastosowania również na tylną oś!
S64. W przypadku gdy maksymalne obciążenie tylnego koła przekroczy 800kg (1600kg na oś) należy odciążyć oś tylną!
S66. Nie przeznaczone dla pojazdów z wystającymi główkami śrub ponieważ nie należy ich demontować!
S67. W przypadku zastosowania dystansów 20mm System 7 należy uprzednio sprawdzić czy śruba wystaje o mniej niż 20mm. W takim przypadku należy wymienić śruby na odpowiednie, krótsze (prosimy postępować zgodnie z instrukcją montażu!).
S68. Zmiana systemu! Dystanse System 3 (91-3...) będą sukcesywnie zastępowane dystansami System 7 (91-7...)! W przypadku, gdy System 3 będzie niedostępne dostarczone zostaną automatycznie dystanse System 7. UWAGA! Rachunek zostanie wystawiony według ceny dla System 7!
S70. Bez modelu 390X – numer zezwolenia EG: e1*2001/116*0344*… w krajach w których jest ono wymagane.
S71. Modele wyprodukowane od tygodnia 33-2010 (oznaczenia 146417 i dalsze - zwrócić uwagę na wytłoczenia na dystansach) do zastosowania również na przedniej osi!
S72. Wyłącznie dla pojazdów z zawieszeniem pneumatycznym oraz NIVO.
S73. Do zastosowania wyłącznie gdy zewnętrzna średnica dystansu jest większa niż 165mm. - od numeru produkcji 161220 -> (zwrócić uwagę na wytłoczenia na dystansach!)
S74. Od numeru partii 170033 (produkcja od listopada 2012- zwrócić uwagę na oznaczenia znajdujące się na dystansach!) dedykowane także na tylną oś jeśli kapsel ochronny piasty przemieścimy na otwór centrujący dystansu.
S75. Od numeru partii 172158 (produkcja od lutego 2013- zwrócić uwagę na oznaczenia znajdujące się na dystansach!) dedykowane także na tylną oś jeśli kapsel ochronny piasty przemieścimy na otwór centrujący dystansu.
S76. Jeśli jest to niezbędne należy usunąć kapsel ochronny piasty.
S77. Kapsel ochronny piasty należy zdjąć i nałożyć na dystans.
S78. Kołnierz centrujący na piaście zostaje wydłużony za pomocą pierścieni centrujących zawartych w zestawie. Kapsel ochronny piasty należy zdjąć i nałożyć na pierścień centrujący.
S79. Prosimy zwrócić uwagę na maksymalne, dopuszczalne obciążenia kół / osi w dokumentacji.
S80. Od numeru partii 212294 (zwrócić uwagę na oznaczenia znajdujące się na dystansach!) dedykowane także do modeli produkowanych od 2015r.
System montażu 1
W komplecie: dwa dystanse poszerzające, przelotowe, z otworem centrującym. Mocowanie za pomocą dłuższych śrub (należy dokupić osobno).
System montażu 2
W komplecie: dwa dystanse poszerzające, przelotowe, z kołnierzem centrującym. Mocowanie za pomocą dłuższych śrub (należy dokupić osobno).
System montażu 3 | 7
W komplecie: dwa dystanse poszerzające z kołnierzem centrującym. Mocowanie do piasty za pomocą specjalnych śrub (w komplecie). Koło mocowane do dystansu za pomocą śrub seryjnych.
System montażu 4 | 8
W komplecie: dwa dystanse poszerzające z kołnierzem centrującym.* Mocowanie do piasty za pomocą specjalnych nakrętek (w komplecie). Koło mocowane do dystansu za pomocą nakrętek seryjnych. *System 8 nie posiada kołnierza centrującego.
System montażu 5
W komplecie: dwa dystanse poszerzające, przelotowe, z otworem centrującym. Mocowanie za pomocą dłuższych, radełkowanych szpilek (w komplecie).
System montażu 6
W komplecie: dwa dystanse poszerzające, przelotowe, z kołnierzem centrującym. Mocowanie za pomocą dłuższych, radełkowanych szpilek (w komplecie).