Zawieszenia Eibach - uwagi


A. Uwagi ogólne (zawieszenia). Jeśli nie opisane inaczej, wartość obniżenia podawana w naszym katalogu w przypadku pojazdów z fabrycznym (seryjnym) zawieszeniem obniżającym będzie mniejsza o wartość obniżenia fabrycznego. Jeśli nie opisane inaczej, produkty z niniejszego katalogu nie są przeznaczone do pojazdów z fabrycznym (seryjnym) zawieszeniem podwyższającym (np. pakiety Offroad, Crossover).

Dobierając produkt należy opierać się na danych w certyfikacie TÜV lub dokumencie ABE.

Proszę przed montażem porównać oznaczenia na otrzymanym produkcie z oznaczeniami zawartymi w TÜV lub dokumencie ABE (dołączane do paczek lub dostępne do pobrania na www.eibach.com)

W przypadku stwierdzenia rozbieżności zestawu nie należy montować - prosimy w takim wypadku o kontakt ze sprzedawcą.

Montaż powinien być przeprowadzany w specjalistycznym warsztacie, posiadającym wykwalifikowanych pracowników oraz odpowiednie narzędzia.

Pozycja montażu (góra-dół) oznaczona jest poprzez nadruk – ułożenie tekstu sugeruje prawidłową pozycję.

Po montażu sprężyn / elementów zawieszenia należy sprawdzić geometrię kół.

Jeśli oryginalne amortyzatory są mocno zużyte, zaleca się założenie nowych - standardowych lub sportowych.

W przypadku sprężyn serii Sportline zalecamy zakup sportowych amortyzatorów, np. Bilstein B8.

Wszystkie dopuszczalne przez producenta kombinacje koło / opona są możliwe do zastosowania po założeniu sprężyn.

W zależności od wersji silnikowej, skrzyni biegów, wyposażenia i tolerancji producenta auta, wartości obniżenia mogą odbiegać o parę mm od wartości wskazanych w niniejszym katalogu. Wartość obniżenia będzie stosunkowo niższa w przypadku seryjnego (fabrycznego) obniżenia.

Zastosowanie naszych produktów odnosi się do seryjnych pojazdów. W przypadku modyfikacji przeprowadzonych w aucie lub wyposażenia dodatkowego (dotyczy to także produktów oryginalnych, oferowanych opcjonalnie przez producenta auta!) takiego jak wzmocniony układ hamulcowy (np. tarcze ceramiczne), mocowanie kół na jeden, centralny otwór, zawieszenie sportowe, instalacja LPG itp. - możliwe jest, że montaż naszych produktów nie będzie możliwy. Wszystkie podane dane odnoszą się do fabrycznych, nowych pojazdów. Punkty pomiaru: linia prosta łącząca środek piasty z dolnym kantem błotnika. Są to wartości przybliżone - mogą się różnić w zależności od pojazdu.

Jeśli seryjne zawieszenie w Państwa aucie posiada elektroniczną regulację siły tłumienia, zastosowanie zawieszenia B12 lub Pro-Street-S oznacza utratę tej funkcji. Wyświetlający się po montażu błąd na komputerze pokładowym można usunąć w autoryzowanym salonie. Jeśli dostępny do Państwa auta zalecamy zastosowanie zestawu Pro-Tronic w celu usunięcia błędu.

7. W salonach DB dostępne są specjalne talerzyki w rozmiarach 8-23mm, które pozwalają na regulację wartości obniżenia.

9. Do opon 205/50/15 i felg 7J x 15 zalecana jest instalacja gazowych amortyzatorów sportowych o identycznej konstrukcji.

10. Pozycja dostępna na terenie Niemiec wyłącznie u wybranych dystrybutorów. W przypadku chęci zakupu prosimy o kontakt.

12. W przypadku seryjnego (fabrycznego) obniżenia montaż nie jest możliwy!

15. Bez wersji z pełnym wyposażeniem

16. Specjalne wyposażenie liczone jest w następującym systemie punktowym:

- klimatyzacja

- automatyczna skrzynia biegów (4 + 5 cyl.)

- automatyczna skrzynia biegów (6 cyl.)

- dodatkowe ogrzewanie

- szyberdach

- ABS

- poduszka powietrzna

- system czyszczenia lamp przednich

- system osłon (ochronny) silnika

- elektroniczna regulacja foteli

JEŚLI WYNIK PRZEKRACZA 4 PKT NALEŻY ZASTOSOWAĆ ZESTAW DEDYKOWANY POD MODELE Z WYPOSAŻENIEM DODATKOWYM ORAZ ZAMONTOWAĆ NASTĘPUJĄCE GUMOWE PODKŁADKI:

- do 7 pkt. (włącznie)

- do 13 pkt. (włącznie)

- do 21 pkt. (włącznie)

- powyżej 21 pkt.

18. Bez systemu samopoziomowania (nivo).

19. Samochody z silnikami 6-cio cylindrowymi wymagają zastosowania sportowych amortyzatorów.

20. Poza modelami z napędem 4x4 (4WD).

21. Bez modeli z elektronicznym systemem regulacji siły tłumienia amortyzatorów.

22. Tylko w połączeniu ze sprężynami marki Eibach lub seryjnym zawieszeniem.

23. Wysokość przedniej i tylnej osi regulowana za pomocą nagwintowanych kolumn.

24. Wysokość przedniej osi regulowana za pomocą nagwintowanej kolumny. Wysokość tylnej osi - za pomocą specjalnego regulatora.

25. W celu zapewnienia dostatecznego miejsca do swobodnej pracy zawieszenia, przy seryjnej kombinacji felga / opona niezbędne może okazać się zamontowanie pierścieni dystansowych.

26. W przypadku obniżenia powyżej 40mm i średnicy wału napędowego większej niż 42mm wymagana może się okazać wymiana seryjnego stabilizatora. Odpowiedni stabilizator znajduje się w ofercie Eibach – nr kat.: E40-85-005-01-10.

28. Tylko do modeli z elektronicznym systemem”drive-balance-control”.

30. Możliwa zmiana wysokości wyłącznie w zakresie określonych w dokumencie TÜV.

31. Dedykowane wyłącznie do pojazdów z zawieszeniem ABC.

32. Z wyłączeniem modeli specjalnych "Sportiv" oraz "Sport" (pojazdy z amortyzatorami Bilstein).

33. Dostępne wyłącznie do wyczerpania zapasów!

34. Do modeli z przednimi obudowami amortyzatorów o średnicy 55mm.

35. Do modeli z przednimi obudowami amortyzatorów o średnicy 50mm.

36. Do modeli z systemem EDC niezbędne są następujące części producenta:

- przód: nr części BMW - 31 331 091 709 + 31 331 116 983 + 31 331 110 196

- tył: nr części BMW - 33 521 091 710 + 33 521 090 282 + 33 521 092 986 + 31 331 137 932 + 33 531 091 031

37. Regulowana wysokość tylko osi przedniej. Z tyłu sportowe sprężyny i amortyzatory.

38. Regulowana wysokość tylko osi przedniej. Z tyłu sportowe amortyzatory.

39. W przypadku modeli wyprodukowanych od 04.2002 mocowanie tłoczyska jest schowane i przykryte zaślepką (gwint tłoczyska nie jest widoczny).

42. Regulator siły hamowania tylnej osi, zależny od ruchu sprężyny, musi być sprawdzony i - ewentualnie - dostosowany zgodnie z instrukcją obsługi.

43. Oryginalne tylne amortyzatory z systemem NIVO, należy wymienić na oryginalne amortyzatory od wersji Limousine (numer kat. MMC: MR 235612) lub amortyzatory marki KONI, typ: 8040-1234 SPORT. Oryginalne, tylne odboje mogą zostać ponownie wykorzystane, pod warunkiem, że nie są zużyte.

44. Oryginalne amortyzatory muszą być wymienione na załączone w zestawie.

45. W niektórych przypadkach konieczne jest zastosowanie dodatkowych części OE (pierwszego wyposażenia). Części te nie znajdują się w zestawie. Proszę zweryfikować na podstawie dokumentacji technicznej (TUV, instrukcja montażu), która dostępna jest do wglądu na stronie Eibach.

46. Bez modeli STOW'N GO.

47. Oryginalne, tylne amortyzatory muszą być wymienione na zwykłe (konwencjonalne).

48. Modele z tylnymi amortyzatorami typu NIVO (oznaczone symbolami 2R lub 4R) muszą być wymienione na zwykłe, oryginalne (o oznaczeniu 1U lub 3U - część 96 80 99 98, nr kat. 48 06 443).

49. Wyłącznie do pojazdów z napędem na 4 koła.

50. Do modeli z przednimi amortyzatorami o średnicy obudowy 51mm.

51. Dostępne na terenie Niemiec wyłącznie poprzez wybrany zakład. W przypadku chęci zakupu prosimy o kontakt z firmą Hansen Styling Parts, Tel.: 04347/706970.

52. Dedykowane wyłącznie do pojazdów z pojedynczymi resorami piórowymi.

53. Dedykowane wyłącznie do pojazdów z podwójnymi resorami piórowymi lub do wersji z pojedynczymi resorami piórowymi z podkładką.

54. Do zastosowania w pojazdach klasy M1G wyłącznie jeśli dźwięk generowany podczas jazdy nie przekracza 74 dB(A). Należy wówczas zmienić klasę auta na M1.

56. W przypadku pojazdów ze zintegrowanymi światłami przeciwmgłowymi oraz światłami do jazdy dziennej należy sprawdzić czy dolna krawędź lamp nie znajduje się bliżej niż 350mm od powierzchni. W takiej sytuacji należy zamontować oświetlenie na wyższym poziomie. Seryjne światła do jazdy dziennej należy zdezaktywować poprzez usunięcie żarówek i odłączenie kabli.

57. Wyłącznie dla pojazdów z seryjnymi felgami 15”.

58. Nie przeznaczone dla wersji "Cross".

59. Wyłącznie dla pojazdów o następującej specyfikacji: oś przednia: stalowa sprężyna, oś tylna: system NIVO.

60. Z wyłączeniem Colt Rallyart produkowanego od 2009.

61. Mocowanie kolumny amortyzatora na śrubę M14 (mocowanie koła na 4 śruby).

62. Mocowanie kolumny amortyzatora na śrubę M16 (mocowanie koła na 5 śrub).

63. Od przypisu nr 14.

64. Proszę sprawdzić numer podwozia: ten zestaw pasuje do wersji w których 10-ta pozycja numeru jest cyfrą (…., 8, 9).

65. Proszę sprawdzić numer podwozia: ten zestaw pasuje do wersji w których 10-ta pozycja numeru jest literą (A, B, ….).

66. Wersja 5-osobowa.

67. Wersja 7-osobowa.

68. Podwyższone obciążenie osi przy ciągnięciu przyczepy (sprawdź w dokumentacji zestawu).

69. W przypadku potrzeby indywidualnego dopuszczenia postępować zgodnie z §19/2 StVZO.

70. W przypadku pojazdów wyposażonych w elektroniczną regulację siły tłumienia system należy zdezaktywować.

71. Bez 1.6 Racing (DS3).

72. Dostępne w Niemczech wyłącznie poprzez firmę Autohaus Haese GmbH , Tel.: 06134-18290, mail: info-mz@autohaus-haese.de, Web: www.autohaus-haese.de.

73. Przedni napęd.

74. Należy zastosować seryjny talerzyk sprężyny.

75. Bez AC (klimatyzacji).

76. Gwint M12.

77. Zewnętrzna średnia przedniej obudowy 45mm.

78. Na skutek zastosowania gazowych amortyzatorów serii B6 / B8 wartość obniżenia może się nieznacznie różnić.

79. Wewnętrzna średnica sprężyny regulowanej 116mm.

80. Wewnętrzna średnica sprężyny regulowanej 106mm.

81. Bez trzeciego rzędu foteli.

82. Rozstaw przednich otworów mocujących: 58mm.

83. Rozstaw przednich otworów mocujących: 75mm.

84. Bez wersji z xenonami (brak na amortyzatora mocowania pod fabryczny czujnik wysokości auta).

85. Gwint M16.

86. Krótki rozstaw osi.

87. Bez wersji z zawieszeniem do trudnych warunków drogowych.

88. Zawieszenie standardowe.

89. Amortyzatory z otworami pod gwint M10.

90. Amortyzatory z otworami pod gwint M14.

91. Do modeli z hamulcami bębnowymi.

92. Do modeli z tarczowymi hamulcami.

93. Wyłącznie dla pojazdów z standardową osią.

94. Wyłącznie dla pojazdów z osią "plus".

95. Wyłącznie dla skręconych obudów amortyzatora.

96. Bez ABS.

97. Bez modelu 1BH (pakiet na złe warunki drogowe).

98. Dedykowane do modeli z regulowanymi sprężynami.

99. Zewnętrzna średnica obudowy amortyzatora przedniego - 47mm.

101. W przypadku zastosowania zawieszenia dezaktywuje się funkcję elektronicznej regulacji siły tłumienia - błąd wyświetlany na komputerze pokładowym można usunąć w autoryzowanym serwisie. Jeśli dostępny do Państwa auta zalecamy zastosowanie zestawu Pro-Tronic w celu usunięcia błędu.

102. Do nadwozi kempingowych.

103. Do numeru nadwozia: 200011 ; do numeru nadwozia: 3B-YE121222.

104. Do numeru nadwozia: 3B-YE121221.

105. Do numeru nadwozia: 3B-YE121222.

106. Do numeru nadwozia: 41999999.

107. Do numeru nadwozia: 48999999.

108. Do numeru nadwozia: 4B-Y-200000.

109. Do numeru nadwozia: 4D-Y-020000.

110. Do numeru nadwozia: 8D-1-030000.

111. Do numeru nadwozia: 8D-1-030001.

112. Do numeru nadwozia: 8D-X-200000.

113. Do numeru nadwozia: 8E-2-400 000.

114. Do numeru nadwozia: 8E-5-400 000.

115. Do numeru nadwozia: 8E-7-400 000.

116. Do numeru nadwozia: A394035.

117. Do numeru nadwozia: YS3ES55CD1.

118. Typ: Avantgarde.

119. Typ: Avantgarde, Elegance.

120. Bez JC Works GP.

121. Bez "iL".

122. Typ: G02.

123. Typ: G02, GT, GTI.

124. Typ: G07, G08.

125. Typ: G07, G08, G09, G11.

126. Typ: G07, G08, G09, G11, GT, GTI.

127. Typ: G29, G30.

128. Typ: M 030.

129. Typ: M 033, bez M30 Turbo.

130. Typ: bez EDC.

131. Od numeru nadwozia: 199008 do 199209.

132. Od numeru nadwozia: 199210 ->

133. Od numeru nadwozia: 3B-YE121222 ->

134. Od numeru nadwozia: 4B-1-000001 ->

135. Od numeru nadwozia: 4B-W-070001 ->

136. Od numeru nadwozia: 4B-W-070001 do 4B-Y-200000.

137. Od numeru nadwozia: 4D-1-000 001 ->

138. Od numeru nadwozia: 51000001 ->

139. Od numeru nadwozia: 8D-1-030000 do 8D-W-006471.

140. Od numeru nadwozia: 8D-1-030001 ->

141. Od numeru nadwozia: 8D-1-030001 -> ;od numeru nadwozia: 200007 ->

142. Od numeru nadwozia: 8D-W-006471 do 8D-1-030000.

143. Od numeru nadwozia: 8D-X-200000 ->

144. Od numeru nadwozia: 8D-X-200001 do 8D-1-030000.

145. Od numeru nadwozia: 8E-2-400001 ->

146. Od numeru nadwozia: 8E-5-400 001 ->

147. Od numeru nadwozia: 8E-7-400 001 ->

148. Od numeru nadwozia: A394035 ->

149. Od numeru nadwozia: A394036 ->

150. Od numeru nadwozia: F054768 ->

151. Od numeru nadwozia: YS3ES55CD2 ->

152. Dedykowane na rynek japoński.

153. Nie przeznaczone do dystrybucji na terenie Chin (Tajwanu).

154. Do zastosowania wyłącznie w połączeniu z częścią Bilstein nr kat.: 50-174546 - w razie zainteresowania prosimy o kontakt.

155. Do zastosowania wyłącznie w połączeniu z częścią Bilstein nr kat.: 31 32 1 139 423 (2x) - dostępne wyłącznie w sieci sprzedaży BMW (ochrona przed kamieniami).

156. Do zastosowania wyłącznie w połączeniu z częścią Bilstein nr kat.: 31 33 1139 436 - dostępne wyłącznie w sieci sprzedaży BMW (ochrona przed kamieniami).

157. Do zastosowania wyłącznie w połączeniu z częścią Bilstein nr kat.: 50-174546 - w razie zainteresowania prosimy o kontakt.

158. Bez CATS.

159. Bez EDC.

160. W przypadku zainteresowania częściami zamiennymi: prosimy odszukać numer części w dokumentacji produktu (sekcja "Berichtigung der Fahrzeugpapiere"). Dokumentacja znajduje się na stronie www.eibach.com > Online Catalog > Product & Approval Search (czerwony przycisk).

161. W przypadku zainteresowania częściami zamiennymi prosimy o kontakt. Prosimy uprzednio przygotować dane auta, numer części i dokument zakupu.

162. Nie przeznaczone dla wersji "Caddy Maxi".

163. Również dla wersji LPG.

164. Do zastosowania wyłącznie w połączeniu z częścią Bilstein nr kat.: 33 50 6 778 572 (2x - dostępne wyłącznie w sieci sprzedaży BMW (ochrona przed kamieniami).

165. Do zastosowania wyłącznie w połączeniu z częścią Bilstein nr kat.: 50-174546 - w razie zainteresowania prosimy o kontakt.

166. Wyprodukowane w Wielkiej Brytanii.

167. Do numeru nadwozia: 7L-9-045000.

168. Wyłącznie do modeli z PASM (elektroniczna regulacja siły tłumienia amortyzatorów).

169. Dostępne na terenie Niemiec wyłącznie poprzez wybrany zakład. W przypadku chęci zakupu prosimy o kontakt z firmą Toyota Deutschland GmbH, Tel: 02234-102-0.

170. Wyłącznie do modeli z cztero- i wielowahaczowym zawieszeniem na osi tylnej.

171. Wyłącznie do modeli z belką na osi tylnej.

172. Wyłącznie do wersji Gran Coupé.

173. Wyłącznie do wersji Coupé.

174. Nie przeznaczone do wersji z kolumną amortyzatora na tylnej osi.

175. Dla pojazdów z elektroniczną regulacją amortyzatorów (seryjną). PRO-TRONIC kasuje błędy wyświetlane na wyświetlaczu po montażu amortyzatorów / zawieszenia gwintowanego (B12 / PSS). Funkcja elektronicznej regulacji amortyzatorów zostaje zdezaktywowana.

176. Dla pojazdów z elektroniczną regulacją amortyzatorów (seryjną). PRO-TRONIC kasuje błędy wyświetlane na wyświetlaczu po montażu zawieszenia gwintowanego (PSS). Funkcja elektronicznej regulacji amortyzatorów zostaje zdezaktywowana. Moduł PRO-TRONIC dołączony jest do zestawu.

177. W przypadku pojazdów z elektroniczną regulacją amortyzatorów (seryjną) należy dodatkowo zastosować zestaw PRO-TRONIC- AM65-20-030-01-22!

178. Dla modeli "Crosstouran".

179. Auta kategorii M1G (terenowe) należy przerejestrować na auta kategorii M1 (auta osobowe).

180. od numeru nadwozia: WAUZZZ8....11201.

181. Dla modeli bez zawieszenia AMG.

182. Dla modeli z zawieszeniem AMG.

183. Nie przeznaczone do modeli "STI".

184. Talerzyk sprężyny musi zostać w niektórych wypadkach wymieniony. W przypadku zestawu E8530-140 talerzyk musi zostać wymieniony na oryginalny talerzyk o nr kat.: 1HO412341. W przypadku zestawu E8547-140 oraz E8550-140 talerzyk musi zostać wymieniony na oryginalny talerzyk o nr kat.: 357412341A.

185. Do numeru nadwozia: KNEJC524875 644 788.

186. Od numeru nadwozia: KNEJC524875 644 789.

187. Od numeru nadwozia: WAUZZZ8....11201.

188. Typ: G01, G02, 0N4.

189. Typ: G01, G02, 0N1.

190. Typ: G03, G04, G05, G06, G07, 0N4.

191. Typ: G03, G04, G05, G06, G07, 0N1.

192. Wyłącznie do modeli bez PASM (elektroniczna regulacja siły tłumienia).

193. Przeznaczone wyłącznie do modeli bez zawieszenia pneumatycznego.

194. Dedykowane do typu: ZFA, nie przeznaczone do modeli 3C3 (USA).

195. Nie przeznaczone do modeli 3C3 (USA).

196. Amortyzator: długość amortyzatora przedniego: 564 mm, długość amortyzatora tylnego: 666 mm.

197. Amortyzator: długość amortyzatora przedniego: 543 mm, długość amortyzatora tylnego: 645 mm.

198. Średnica stabilizatora: 20 mm.

199. Średnica stabilizatora: 21 mm.

200. Typ: 0N9.

201. Typ: 04N.

202. Typ: G46, G57, G10.

203. Dedykowane do modeli z EDC (elektroniczna regulacja siły tłumienia).

204. Typ: G01, G04, 0N1.

205. Typ: G01, G04, 0N4.

206. Typ: G01, 0N1.

207. Typ: G01, 0N4.

208. Typ: G02, 0N1.

209. Typ: G02, 0N4.

210. Produkt wyłącznie na eksport, niedostępny w Niemczech – dostępny wyłącznie bez TÜV!

211. Dedykowane do modeli z wydłużonym rozstawem osi.

212. Nie przeznaczone do wersji "Nürburgring-Edition" (211 KM).

213. Sprężyna zawięta na górze.

214. Od wpisu 13.

215. Do pojazdów bez seryjnego pakietu "Offroadpaket"

216. Tłoczysko z gwintem M12.

217. Tłoczysko z gwintem M14.

218. Dostawy na terenie Niemiec odbywają się poprzez dystrybutora, firmę Vmaxx GmbH & Co. KG , Tel.: 02103-334929, mail: info@vmaxx.de, Web: www.vmaxx.de.

219. Nie przeznaczone do wersji "Trailhawk".

220. Nie przeznaczone do wersji "2.0 R WRC".

221. Przeznaczone dla pojazdów wyposażonych w zawieszenie "Sport-Select". Seryjne mocowanie na tylnej osi należy zastąpić nowym, dołączonym do zestawu oraz zastosować dołączony do zestawu zestaw Pro-Tronic, aby skasować błąd wyskakujący na komputerze pokładowym po zamontowaniu amortyzatora / zawieszenia gwintowanego (B12/PSS) bez elektronicznej regulacji siły tłumienia. Oznacza to utratę funkcji elektronicznej regulacji siły tłumienia.

222. Nie przeznaczone do wersji "RS3".

223. Nie przeznaczone do wersji "OPC".

224. Numer katalogowy = 1 sztuka. Zalecamy wymianę obu sprężyn danej osi (2 sztuk). Aby zweryfikować poprawny dobór sprężyny prosimy wyszukać numer katalogowy na naszej stronie lub w katalogu TecDoc.

225. Nie przeznaczone do wersji "T32" - wersji z kolumnami McPherson mocowanymi na dwie śruby. Wyłącznie do pojazdów z tzw. "strut-clamp".

226. Modele znaczone do numeru: C88.

227. Modele znaczone od numeru: CEW.

228. Dla pojazdów z fabryczną elektroniczną regulacją siły tłumienia amortyzatorów. Moduł kasuje błąd / kontrolkę wyświetlającą się po zamontowaniu amortyzatorów / zawieszenia gwintowanego (B12/PSS) bez elektronicznej regulacji siły tłumienia. Funkcja elektronicznej regulacji siły tłumienia zostaje utracona.

229. Średnica tarczy hamulcowej: 266 mm.

230. Średnica tarczy hamulcowej: 302 mm.

231. Dla wersji benzynowych z manualną skrzynią biegów.

232. Dla wersji benzynowych z automatyczną skrzynią biegów oraz dla wersji z silnikiem Diesla.

233. Tylko w połączeniu z oryginalną częścią BMW nr 31 33 1 139 452 - do nabycia wyłącznie w autoryzowanych salonach BMW.